Deens blond meisje

7 juli 2015 - København, Denemarken

Nadat ik genuffeld, gekust en uitgezwaaid ben door mama en Manuel stap ik in de bus richting Schiphol.
Aangekomen op Schiphol (waar het pittig druk was) ben ik eerst maar gaan inchecken en door de douane. Daar moest ik nog ongeveer 1,5 uur wachten.
Dus ik zit daar lekker op een bankje te wachten, stelt een vrouwtje naast mij opeens een vraag in het Deens. Ik kijk haar een beetje verdwaasd aan, en ze zegt daarna: "Are you Danish?". "Uhh, no" zeg ik. Ik ben nog niet eens ín Denemarken en ik wordt al aangezien voor een Deense :p

Uiteindelijk zat ik heerlijk in het vliegtuig (bij het raam! Want die aardige meneer wilde wel met mij ruilen). Een hele poos geleden was deze trip nog maar een idee, een gedachtespinsel, maar nu zat ik toch echt in dat vliegtuig! Ik vond het toch een beetje onwerkelijk! Vooral omdat ik een dag van tevoren nog overnachtingen aan het boeken was :p

Vanuit het vliegtuig had ik prachtig uitzicht. Op de luchthaven aangekomen kocht ik een treinkaartje naar Kopenhagen city en vanuit daar ben ik naar mijn eerste slaapplek gelopen; een heel gezellig jongeren hostel met alleen maar backpackers.
Onderweg kwam ik nog een Lidl tegen, dus dat is ideaal! Morgen even een ontbijtje daar scoren.

Het is nog maar 22:30 maar ik ben nu al kapot. Eerst maar even een goede nachtrust in mijn slaapzakje en morgen de stad verkennen.